måndag 31 maj 2010

Kissa i soffan?

Idag har Leche fått åka cykelkorg igen, när vi var nere och lämnade in min cykel på lagning. Aaalla vi träffar tycker att han är så söt och underbar :D Och det är han! Efter det tog vi en sväng in om mattehuset för att träffa alla som fortfarande har tentor att plugga till. Det tyckte Leche om! Han är mycket mer nyfiken nu än han var första gången vi var där, vill fram och nosa på folk och sådär. Jättekul!

Hittills har jag alltid lyft Leche till och från soffan, då han inte kan hoppa upp och inte ska hoppa ner för att skona hans leder tills han växt lite till. Idag när jag kom ut från duschen så hittade jag honom inte, jag tittade överallt och ropade men han kom inte.. Så kom jag in i vardagsrummet och där satt en stolt liten chihuahua i soffan och tittade på mig. Jag hade inte lyft upp honom :) Så nu antar jag att det börjar bli dags för soffkissandet! Perfekt...

Vi har gått lite i koppel då och då de senaste dagarna, och så länge det inte är något alldeles för intressant, t ex bajs eller fågelfjädrar eller något som rör sig eller luktar, så går han alldeles utomordentligt fint i koppel! Trippar på till vänster om mig, varken för långt bak eller för långt fram, och får beröm med små och jämna mellanrum. Tycker att den lille filuren är väldigt duktig på det där faktiskt! Har bytt från träningsgodiset från Satchmo's till små skinkbitar, tror han gillar det mycket bättre.

Dags att sova! Leche sover redan sött i sin lilla bädd :) Godnatt!

2 kommentarer:

  1. Haha jaså han har lärt sig att hoppa upp i soffan, sin mor upp idan. Hon for runt som en galning och hoppade när hon bara var liten valpis. Har han pinkat i soffan?

    Verkligen roligt att följa era dagar här!

    Kramar Diana

    SvaraRadera
  2. Hehe ja han far verkligen runt som om han vore galen! :) Nja, han gjorde det en gång typ dag tre eller något, men inte sedan dess. Men det kommer nog hända nu när han kan ta sig upp dit själv :)

    SvaraRadera