måndag 31 maj 2010

Utflykt till Abbekås

Igår åkte Leche buss och tåg för första gången! Det gick hur bra som helst, efter ett tag var han nyfiken och hälsade på folk. Allting gick jättebra. Plötsliga ljud från mötande tåg och sånt var inga problem, han reagerade men blev inte rädd eller någonting. Perfekt! Mycket bra miljöträning :)

Leches transportväska som är bra t ex när det är fullt med folk på perrongen.



Leche undersöker gräset längs med Malmö kanal medan vi väntar på tåget.


Tåget och bussen (och skjuts med Ida) tog oss till Abbekås för att fira mamma på Mors Dag. Det blev mys, lekar, spel och god stark thaimat. Leche var lite nervös i början, men efter en kvart eller så sprang han runt och undersökte hela nedanvåningen. Mycket spännande tyckte han! Pappa letade fram en lina som vi band fast i halsbandet, så att han kunde springa runt i trädgården en massa. Har fortfarande inte vågat släppa honom lös, då jag inte är säker på att han inte sticker. Tänkte att jag skulle prova i en hundrastgård först och se om han håller sig runt mig eller inte. Kanske oroar mig i onödan? Mamma tror det.



Leche vill upp och mysa med Jill.


Idag har Leche sovit ganska mycket, vilket hade kunnat ge matte tillfälle att städa.. om han inte hade somnat i hennes knä :D Snart ska vi ut på promenad för att lämna in min cykel på reparation så att vi kan ta oss till valpkursen i Fjelie när den börjar :) Vet inte om jag berättat det innan, men jag har köpt en cykelkorg med galler över och mjuk dyna i till honom som han har åkt i en gång. Det gillade han mycket!

Nu ska vi nog snart gå och ut kissa, hejsvej så länge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar