torsdag 10 juni 2010

Jobb jobb jobb

Har inte skrivit på ett tag för att jag började jobba i måndags. Börjar kl 8 i Landskrona, och innan dess ska jag gå upp, gå ut med Leche, duscha, äta frukost, gå ut med Leche, ta bilen ner till Linero för att lämna Leche hos Simon, sen ta bilen till Landskrona. Första dagen fick Simon besök 06.30 :
Leche har varit hos Simon på dagarna hela veckan, och enligt honom har det gått bra :) Lite kiss inne, bajs en gång i Syster Kents, men annars har Leche mest sovit. Första dagen var han sååå sprallig när han kom hem :D

För någon dag sedan lyckades jag klippa hans klor! Det tog över två timmar, men det blev gjort. Han gillar VERKLIGEN inte när man rör vid hans klor, när han har fattat att det är kloklippning på gång. Det är inte det att det gör ont, utan det är att han märker vad jag är på väg att göra. Provade en gång att hålla en filt mellan tassen och hans huvud så att han inte såg vad jag gjorde, och då brydde han sig inte alls! Knäppt.. Hoppas han vänjer sig, annars blir det jobbigt.

Nu har jag anmält oss till en till valpkurs faktiskt.. Vi ska gå både på Bonizas hundskola och på Lunds Brukshundklubb. Hade först anmält oss till Bonizas, som fokuserar väldigt mycket på klicker vilket jag gillade. Sen annonserade LBK om att de skulle köra en valpkurs efter midsommar, och jag kände att det hade varit skönt att gå där istället. Många argument fanns för och emot de båda.. Det slutade i alla fall med att jag anmälde oss även till LBK :) Tisdagar och torsdagar kommer det bli. Tror det kan vara bra att vi gör något aktivt tillsammans, eftersom jag jobbar så mycket. Och det ska bli så kuuul :D Längtar verkligen tills kurserna börjar!

Nu ska jag vila och leka med Leche en stund innan jag ska sova.. Har bara 4 timmar vaken tid utöver jobb på vardagarna :(

3 kommentarer:

  1. Vad bra att du lyckades med klorna! Om du så ska ta en klo åt gången så ge dig inte, det är du som är "packleader"! ;) Vad kul ni ska ha tillsammans på kurserna. Jaså det blev Simon som blev dagmatte, det är ju jättebra! Kram på er, Vi får höras om en dag jag ska komma och hälsa på er.

    SvaraRadera
  2. Simon hade honom första veckan, men nu är det en tjej som ska komma hit varje dag och ta hand om honom här hemma.

    Hur har du det till helgen? Vore kul om ni kunde komma och hälsa på, antingen nu till helgen eller kanske nästa. Det beror på när du kan, jag kan när som :)

    SvaraRadera
  3. Ja det hade jag säkert kunnat, men Nikki löper så det är ju ingen hit även om Leche är ung fortfarande så kan lukterna kanske vara stressande. Kan ju ta med Ava, fast hon är lite bitchigare än vad Nikki är. Funderar, vi hörs av! kram Diana

    SvaraRadera