söndag 13 juni 2010

Studenten och skogspromenad

I fredags skyndade jag mig hem från jobbet, stack hem och bytte om och där blev jag upphämtad av mamma, pappa, Ida och Jill så åkte vi och hämtade Leche. Sen bar det av mot Landskrona igen... Min kusin Philip tog studenten, så vi åkte till lustbåtshamnen i Landskrona och åt god mat och grattade honom. Alla tyckte att Leche var bedårande :D Det gick bra, det tog ett par minuter innan han kände sig hemma, men sen var han runt och nosade (och åt:D) på allt och alla.

Igår, lördag, var en lugn och mysig dag. Jag återhämtade mig från första jobbveckan, och borde ha städat men hade det mysigt i soffan med Leche istället :) När Argentina - Nigeria spelade gick vi ner till Stefan och såg den. Då fick Leche många möjligheter att äta dammtussar :D Han lekte även med Stefans gigantiska Nalle Puh, och Trofast fick sig också några nafs i öronen. Mycket mysigt :)



Idag gick vi upp vid åtta och gick ut och kissade, sen gick vi och sov en stund till. Vid tio-tiden tog vi bilen till Malmö för att hämta upp Ida, sen körde vi till Abbekås. Mamma och Jill hade packat en kylväska full med korv och korvbröd med tillbehör, så sen bar det av mot Tomelilla för att hämta upp mormor.








Mor, tre döttrar, mormor och Leche åkte sen ut till skogen där mammas och pappas jaktlag brukar hålla till och tog oss en promenad i skogen. Detta var första gången jag varit ute med Leche utan koppel. Först var jag lite orolig att han skulle springa iväg och bli äten av ett vildsvin.. men det var ingen fara!



Han sprang runt i det höga gräset och bar på grenar fem gånger större än han själv, men han höll sig alltid nära oss. Så det känns bra att veta! Tror dock inte att det skulle funka på riktigt samma sätt om vi skulle gå uppe på Norra Fäladen, då skulle han nog hitta en massa saker som var mycket roligare och springa iväg..

En supernice helg alltså! Leche hade sååå kul i skogen :) Skönt för honom att få springa fritt tror jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar